Tar in historier, nyheter och små berättelser runt omkring mig. Det kan handla om allt möjligt, från den minsta triviala lilla skojiga anekdot till en berättelse om en infekterad relation och påstådda övergrepp. Jag lyssnar, och jag roas alternativt chockas och förfasas, men bara i stunden. Efter en stund har jag gått vidare och nästan glömt hur glad eller arg jag blev. Jag vet inte om det bara är jag och bara just nu, men jag orkar liksom inte ta in så mycket längre.

Något som däremot berörde mig och gjorde att jag för en stund kände att det faktiskt finns hopp för mänskligheten var en artikel jag läste i lokaltidningen för några veckor sedan. Två killar i yngre tonåren hade uppmärksammat en herre på en badplats som betedde sig konstigt mot barn på stranden. De kontaktade polisen, som haffade mannen och det visade sig att han hade hela datorn hemma full med barnporr.

Jag blev nästan tårögd när jag läste det. Vilka killar! Heder och medalj ska dom ha.

