Karlstad blir det men utan sällskap från svenska radion. Tyvärr, eftersom hon sett fram emot det hela sommaren, men blivit sjuk.

Planerna kastas om. Tågbiljetterna skrotas och istället tar jag och en väninna bilen till Karlstad imorgon. Sådant kan det bli, när man bokar tågbiljetter som inte går att boka om. Man lär så länge man lever. Ja, bilen och bilen förresten. Om jag får igång den. Lämnade GPS’en påslagen när vi parkerade bilen för kvällen igår. Självklart har det gjort att bilen var stendöd när jag skulle ha den i förmiddags, för att åka en snabb sväng till kontoret och lämna ut lite skivor. Där stod jag. Där satt han. På kontoret. Som tur var har jag en fin väninna som jag inte bara delar kontor med, utan som dessutom verkar vara tankeläsare. Hon befann sig på nämnda kontor och förbarmade sig över den väntande mannen och gav honom de skivor han behövde. Slutet gott, allting gott.
Det är alltså bara att somna om.

