Äter ägg. Till frukost, lunch och middag. Nja, inte middag kanske men minst 4 ägg om dagen blir det.
Jag har börjat med GI-mat igen. Och promenader, push- och situps. Om jag ska gifta mig i något annat än en one-piece till sensommaren, är det hög tid att börja tänka på att gå ner ett och annat kilo.
Sen jag slutade röka har jag sakta men ändå säkert utökat mitt midjemått. Till och med mamma säger ”jaha, du har fått lite rumpa, ser jag!”. Igår åt jag 2 ägg, skivad kalkon och paprikaringar till frukost. Till lunch ägghack med kräftstjärtar och majonnäs. Middagen var makalöst god, och bestod av blandfärsbiff med dijoncréme och rostade (läs sladdriga/fuktiga) grönsaker. Biffarna blev något av det godaste jag ätit på länge, och jag gjorde dem själv. Vi snackar inte Mästerkock-standard men jag fick mycket beröm både från min kära mor och hennes make. Om det sedan beror på kosten eller att jag faktiskt rört lite på mig, men jag känner mig faktiskt lite piggare redan.

