Ja jösses! Den bikramyoga jag trodde att jag testat, kan definitivt inte ha varit bikramyoga. Det jag genomgick häromdagen var ren och skär tortyr. Totalt felklädd med gympabrallor och en t-shirt medan de andra stod mer eller mindre halvnakna. Och vilken ofantligt stor samling vältrimmade kroppar! Visst, jag har gått upp i vikt och känner mig inte i form men bredvid dom här människorna kände jag mig som en riktig spärrballong. Och när instruktören började snacka om att ”pannan ska nudda knäna” var jag på väg att gå därifrån. Det är ju en fysisk omöjlighet att böja sig framåt/nedåt och låta pannan slå i knäskålen! Men när jag tittade mig omkring insåg jag att det var många därinne i det bastuvarma rummet som kunde. En sån där kropp vill jag också ha!

GI-kosten fortsätter sin strikta linje även denna vecka. Ägg, ägg, ägg. Det slog mig idag, hur fasen kunde dom ha så himla fel om ägg och kolesterol? Hur kan forskarna först säga en sak: att ägg förhöjer ditt kolesterolvärde och sedan några år sedan tvärvända och säga att det gör det inte alls? Jag tycker det är jättekonstigt.

Tyvärr inget promenerande varken igår tisdag eller idag onsdag. Imorgon ska jag försöka promenera fram och tillbaka till kiropraktorn, det lär ta 20-25 minuter. På fredag dristar jag mig till att testa bikramyogan igen, den här gången en tidig morgontid. Klockan 7 och utan mat i magen, vi får se hur det går… Jag kanske svimmar!

