Söndag betyder första invägning sedan jag började min kostomläggning. Jag har verkligen skött mig och ätit strikt GI under snart två veckor. Well, igår norpade jag lite smågodis och en näve chips när vi käkade middag hos vänner.
Trots att jag varit så väldigt strikt visade vågen 56.6 kg, d v s bara ett kilos nedgång på c:a en och en halv vecka. Lite knäckande, men jag intalar mig att jag känner mig piggare och att kläderna inte sitter riiktigt lika stramt på kroppen längre, så något måste ju i alla fall ha hänt.
Imorse kl 08:30 tog jag mitt fjärde bikramyoga-pass. Kroppen har börjat vänja sig vid värmen. Jag svettas fortfarande som en gris varje gång, men jag hänger med under hela passet och för varje gång tycker jag att kroppen blir lite, lite mjukare. Det betyder inte, och jag betonar, inte, att pannan nuddar några knäskålar. Jag är inte för inte Stockholms stelaste tant. Däremot känns det som om stretchingen inte tar kål på mig, så som den har gjort tidigare. Jag ska försöka gå så många gånger som möjligt under min första tiodagarsperiod, sen blir det lite knivigare eftersom det är så vanvettigt skitdyrt att köpa kort.
Det känns ändå skönt att vara igång, att göra något med kroppen som den mår bra av. Heja mig!

