Jag beundrar verkligen ”min” artist, hon som hängt med sedan 2007 och som nuförtiden knappt känns som en sån jag jobbar med utan som en vän. Hon är en människa med stort hjärta och idag beundrar jag henne ännu mer. Imorse fick jag ett samtal från en herre som undrade om hon kunde ställa upp för ett stort fan, som fyller 50 idag. Det skulle hållas en fest, som han var en av arrangörerna av, och de hade bl a köpt konsertbiljetter till en av artistens spelningar i sommar.
Han ville att C skulle ringa till festen och, via högtalartelefon, gratulera henne på femtioårsdagen och välkomna henne till konserten. Jag skickade ett sms på vinst och förlust och tänkte att det troligen skulle bli ett nej; trots allt har ju även artister helgledigt och andra saker för sig. Istället skickar hon ett svar att hon kunde ställa upp. Vilken guldklimp hon är! Jag skickade ett sms till henne efteråt, när mannen ringt och förklarat att det blivit tok-succé, där jag tackade henne och sa att inget TV-program i världen kan ersätta den goodwill hon får av en sån här grej. Födelsedagsbarnet blev oerhört glatt överraskat och ingen på festen lär glömma gesten. Hon skickade ett svar: ”Ja, vad gör man inte för världsfreden!”. Hon är så bra!

