Imorse gick jag på det tredje passet bikramyoga sedan nystarten i onsdags. Med tanke på hur morgonen började kunde klassen slutat precis hur illa som helst. När jag kom till yogahaket, visade det sig att jag hade glömt mina träningskläder. Jaha, säger man då förvirrat och blir tvungen att köpa nya på fläcken. Dom har ett litet utbud av yogakläder, mattor och andra attiraljer. Yogakläder är inte, jag upprepar inte, billigt. ”Men det är ju så kul att köpa nytt!” sa den ärtiga yogafröken och stämplade glatt in 650 glada kronor för en topp och en underdel. Johej du, tänkte jag och betalade. Gick in, klädde om och upptäckte att jag glömt vattenflaskan också. Det var bara att gå ut igen och erkänna: ”det var inte många rätt på provet idag!”. Hon bara skrattade och knappade in ett nytt, något mindre belopp och jag betalade. Klassen gick jättebra. Det var ett par grader svalare än vanligt i lokalen, inget jag tyckte gjorde något eftersom jag tyckte det var rätt behagligt och svettades som en gris ändå. Och som sagt, den var sköna 90 minuter. Det är väldigt, väldigt skönt att vara igång igen. Jag tänker gå så många gånger på raken som jag kan nu. Hoppas min kiropraktor märker skillnad nästa gång jag går dit.

