Jösses. Så här aktiv var det länge sen jag var på en lördag. När man väl släpper sargen och ger sig ut i det riktiga livet hinner man ju med en hel massa!
Uppe med den digitala tuppen klockan kvart över 6 för en tidig golfrunda med älsklingen och två vänner klockan 7. Därefter en snabb bastu och en dusch och iväg för att hämta unge hos kompis, för att ta henne till nästa kompis. Vars föräldrar är gods vänner, så där blev jag kvar och blev bjuden på både kaffe, lunch och mer kaffe. Begav mig slutligen hem och tog tag i tvättberget, det där eviga som aldrig någonsin tar slut. Fick upp ångan ordentligt och rensade ur bland dotterns kläder och gjorde fint i klädhyllorna. Vad sambon gjorde under tiden? Jo, han gick ytterligare 2 x 9 hål.

Nu har jag satt mig i soffan med nya favoritkanalen BBC Entertainment och känner med ens hur dagen börjar ta ut sin rätt.
Oddsen för att jag somnar i tv-soffan innan kl 10 ikväll är inte så höga.

