Efter två bra möten i Örebro och löften om kommande projekt och vidare samarbete, var det dags att bege sig hemåt igen. Med 40 minuter kvar av resan slog det mig: Jävlar! Fick jag verkligen med mig min dator? Eftersom det inte var någon idé att vända och trafiken var rätt hård, ville jag inte vrida på huvudet och kolla baksätet. Dessutom skulle jag bara bli så jäkla arg om det visade sig att jag glömt den. Istället höll jag hoppet uppe hela vägen hem, körde Moves Like Jagger på repeat och sjöng som en tokdåre.
När jag parkerat bilen, klev jag ur, sträckte på mig och tittade slutligen i baksätet, samtidigt som jag närde en liten, liten förhoppning om att den skulle ligga där. Det gjorde den inte, kan jag säga. Nåväl, vår kund kontaktades och det visade sig att VD’n ska till Stockholm på måndag på möte. Så, klockan 09:53 har jag min dator igen. Och får kanske lite annat gjort i helgen.

