Det känns skönt att det är helg igen. Låt mig komma ihåg den här känslan, nästa sommar. Känslan av att det är stört omöjligt att få tag i folk, eller över huvud taget få något vettigt gjort. Lite har väl hänt idag, men för varje större mailutskick man gör, får man studs på mer än hälften med ett autoreply med ett glatt utrop om semester. Jag ska komma ihåg den känslan, och sen göra det jag gjorde förra året – tog ledigt från midsommar och fram till skolstarten.

I sommar blir det inte fullt lika mycket semester, även om jag drar ner verksamheten betydligt. Ingen utlandsresa. Men det blir en resa ner till Helsingborg igen, och dessutom åker jag och lilla familjen till Göteborg i slutet av juli. Jag hoppas att jag kommer att få biljett till Springsteen på Ullevi – vill det sig kanske jag till och med får träffa honom. Igen.

