En kväll i soffan, medan blivande maken tittade på golf, en halv natt och en dag på utomhusbadet. Det var vad som krävdes för Sommardöden. Nu har jag Vårlik kvar, sen är årstidsserien fullkomligad. Lite trist att jag redan läst den avslutande delen, Den femte årstiden. Nu vet jag liksom redan.
Bara för att jävlas har han sen påbörjat, kanske t o m avslutat en ny, fristående fortsättning. Den här gången om de fyra elementen – vatten, jord, luft och eld. ”Vattenänglar” är först på tur, och dom kom jag ju i kontakt med redan nu, i Sommardöden.

Käre Mons. Nu är jag fast ordentligt. Precis som jag var med Jo Nesbø förut. Men där Nesbø varit ganska ojämn och bara fångat mig varannan gång, tycker jag Kallentoft bara blir bättre. och jag gillar historien om Maria Murvall, som är den röda tråden genom alla böckerna.
Mer, mer!

