20120820-194959.jpgSommarlovets sista, skälvande dagar. Värmen kom. på onsdag börjar skolan.

Idag har jag jobbat, ett artistbesök från ett grannland – en ung man med en musikalisk vision. I maj gjorde han sitt andra, stora scenframträdande i karriären och sågs av över 100 miljoner tittare. En svindlande och smått ofattbar siffra. Han säger att allt som sker har en mening, så även den sista plats i den tävling han deltog i.

En vänlig, vacker själ och samtidigt oerhört målinriktad, fokuserad och säker på sin sak, med ett charmerande självförtroende. Det kändes oerhört uppfriskande att träffa honom. Sånt gillar jag.

Idag blev även ett mandomsprov: För första gången lämnade jag nioåringen ensam hemma, med eget ansvar från vakenhet till eftermiddagen. Det gick strålande bra, även om hon självklart inte åt någon lunch. Visade henne bilden på artisten när jag kom hem och berättade lite om dagen. Hon tittade på den och sen sa hon: ”Vänta, får jag titta igen! Han ser ju ut som Sean Banan, fast med hår!”

Tvivlar på att det skulle falla i god jord om jag berättade det för honom…

