Vintertid. Vaknade sjukt tidigt imorse, redan kl 6. Ingen hit kändes det som, vi hade vänner över på grillmiddag (åh, vilket fantastiskt kött det var!) och så seg som jag blir av mat och vin… Ja, ni fattar.
Bet mig kvar i sängen och såg Så mycket bättre på paddan. Förra säsongen var så svårt segdragen och tillrättalagd: jag såg premiäravsnittet och tyckte det räckte sen. Såg fragment ur serien och imponerades bara av Timbuktu och Laleh och i viss mån Wiehe. Årets omgång verkar definitivt bli roligare. Mycket spretigare och fler livsöden, mer känslor och bättre dramaturgi. Jag är väldigt nyfiken på Darin och de två unga damerna. Den äldre damen är än så länge våpigare än vad som är hälsosamt. Och Uggla, den Ugglan! Rockfarfar. Och min gamla barndomsidol. Det blir mycket minnen och jag kommer definitivt följa årets säsong.

