Jobbat som en jävla tok hela dagen, ända in i kaklet. På slutet var jag så trött så jag gjorde en del småtabbar, som att skriva fel på både releasedatum och albumtitel i en presstext. Det gick att fixa till per omgående och ingen skada skedd, så det var lugnt, men det visar att man egentligen inte ska jobba så långa dagar.
Efter arbetsdagens slut blev det Linas Barnkassemiddag, som slutade med att vi nu pausar abbonnemanget, gör vår egen veckomatsedel och jämför priserna. Barnet i familjen har nämligen gillat ungefär 3 middagar totalt, av dom 15-20 vi hittills fått hem. Med tanke på hur jäkla klen hon är i maten känns det säkrare att laga sånt vi vet att hon verkligen äter.
Efter middagen blev det genomgång av föreningens ekonomi med en tidiagre styrelsemedlem mellan kl 8 och 10. Nu är jag redo att svimma mig till sömns. Det jobbigaste var att killen vi träffade kläckte ur sig, när han gick, att hans dotter låg magsjuk hemma. Tur att vi inte hade någon närkontakt då – men nu kommer nojan. Galna kräksjukan kryper inpå knutarna. Emetofobikern i mig vaknar.

