I mitt jobb hänger jag mycket på nätet. Surfar, googlar, kollar facebook, youtube och twitter. I jobbet. Privat är jag inte lika positiv till vare sig twitter, facebook eller instagram. Raderade just mitt instagram-konto och twitter kommer eventuellt att gå samma väg. Trots att vi förordar sociala medier till våra kunder, är det inte kul att se hur det kan missbrukas, skapa upplopp för att inte tala om all nätmobbing. Grisigt!

Hamnade av en slump på en av dom här evinnerliga tonårsbrudarnas bloggar. Unga tjejer i äldre tonåren som skapat sig en karriär genom att blogga, shoppa, sminka sig och tonårsaktigt filosofera kring vardagen som framgångsrik ung kvinna. Just den här tjejen figurerade i periferin förra gången jag var involverad i Mello. Hon och hennes manager betedde sig rätt illa i samband med en av efterfesterna. Trots att hon var så framgångsrik var hon oförstörd; såg fräsch och naturlig ut och jag vet att äldre i hennes närhet pushade henne att hålla fast vid det idealet.
Nya bilder på henne på bloggen visar att hon opererat läpparna och sminkat sönder sig totalt. Nu ser hon ut som alla dom andra. Anknäbbsbrudarna.
What a waste!

