Det börjar pirra i Mello-kroppen nu, det gör det faktiskt.
Om precis en vecka lyfter planet till Skellefteå, och jag ska inte ens nämna att det självklart är just det speciella faktumet som gör att det pirrar lite extra. Men nuförtiden är jag ju en van flygresenär, så jag struntar i att ta upp det.
Innan det är dags för avfärd är det en hel del intervjuer som ska klaras av, RIX och Mix och så lite terapiföreställningsjobb och så jobb med den där artisten som var med i en sängreklam härförleden. Och så ska lite extra samvaro med familjen gnosas in också, för att bunkra inför fyra dagars bortavaro. Och så ett föräldramöte i skolan. Ja men ni fattar, det är fullt upp. Magkatarrssymptomen brukar komma nån dag in i Mello-veckan, men dom är redan på plats och installerade.

Och igår kom en förfrågan om ett nytt uppdrag, ett lite mer annorlunda som inte direkt innefattar ”bara” artistjobb, utan mer ett event. Vi konkurrerar i offert-förfarandet med en eventbyrå, men jag vet att vi skulle göra jobbet bättre och har bättre kontakter. Vi skriver på offert i denna stund, och det skulle kunna vara ett kul uppdrag.

Och så har vi fått beröm, och det blev både jag och min goa’ kollega väldigt, väldigt glada över.

Som sagt, om en vecka är det min och vår artists tur att kliva in i bubblan. Och jag bara säger det, är det en enda blogg ni ska läsa – förutom min – under festivalen, då är det den här. Damn, så klockren hon är! Love it.

