Jag bara säger: jag är så jäkla glad att min kollega kom upp just den här veckan, för annars hade jag med stor sannolikhet smitit från konserten vi var på i tisdags. Mellobubblan sprack ned ett ljudligt ‘plopp’ under konserten och jag orkade också med Grammisgalan i onsdags.

IMG_3090Kvinnan med den magiska rösten heter Beth Hart. Hon har en exceptionellt grym röst och en sån sjuk jäkla närvaro på scen. Jag blev helt tagen. Och en sån pipa! Obama har fattat, och efter hennes oerhörda framträdande på en hyllningsgala i Kennedy Center tror jag att amerikanska publiken också börjar haja. Hon har inte varit något större namn i USA innan, men när vi träffade henne efter spelningen i tisdags, berättade hon att hon har sin första ”riktiga” turné på gång där. Jag hoppas, hoppas också att vi får tillbaka henne till Sverige. Nalen var utsåld och jag tror t o m man hade kunnat ha henne på ett litet större ställe.

