Lovar. Har snart tjatat färdigt om Mello. Men jag måste bara återigen få säga att jag är så så så glad att det var just Robin tog hem det. Till SVT’s stora fasa tror jag att det kan gå väldigt bra för det här bidraget i ESC. Hur jobbigt vore inte det?

Tråkigt att Y0hi0 och hans sällskap reagerar med ilska och blir sura över resultatet (om det nu stämmer, tidningarna kan vinkla allt på ett otäckt sätt). Tycker de istället kunde bjudit på lite ödmjukhet. Trots allt kom denne unge herre, 17 år, från ingenstans till den här tävlingen. Nu vet en oerhörd massa människor vem han är och de har tagit honom till sitt hjärta. Tacka dem för det istället, och kom igen med en starkare låt nästa gång. ”Heartbreak Hotel” var ingen höjdare, och jag tror den hade fallit platt i Malmö.

Tittade på Dagen efter-programmet. Det ÄR roligt att ha varit med om det här ännu en gång. Min fjärde. Det är en helt egen värld, olikt något annat jag gjort i den här branschen. Det är så mycket tokigt som händer och så mycket absurda icke-händelser, man måste hela tiden påminna sig: ”där utanför den här världen pågår krig och människor dödar varandra för mat”. Det sätter lite perspektiv på en tillvaro, där allt, där och då, handlar om att prestera allt under sina tre minuter.

