cue_brunnsgatanIgår kväll var vi kulturella, big time! Jag går väldigt sällan, och då menar jag v-ä-l-d-i-g-t sällan, på teater. Senast tror jag var ”Lik som män” med Micke Persbrandt och Reine Brynolfsson, och det var inte förra veckan, om man säger så. Men igår hände det. Och för första gången i världshistorien gick jag på Stadsteatern. Det är helt sjukt att man bott i den här stan så länge och aldrig varit där. Såg ”Ett d0ckhem” som uppvärmning inför kvällens releasefest senare. Nik1as Hju1ström stod på båda scenerna, i en av huvudrollerna på Stadsteatern och i den definitiva huvudrollen senare, på en annan teaterscen ett par timmar senare. Eller som han sa: ”fan, ni borde testa på det här! En sån sjuk jäkla bekräftelsegrej!”.

Intimt och nära inpå var det och bra sjunger han, Niklas. Och är en oerhört trevlig prick är han dessutom. Trots att han glömde tacka mig i sitt fina tacktal. ”Fan, jag visste att det var någon jag glömde!”, sa han efteråt. Han är ursäktad, den här gången. Jag har ju trots allt inte jobbat med honom alls lika länge som alla de andra han tackade…

Ikväll ska jag också ut och förlusta mig, i precis samma kvarter faktiskt. Det ska bli något så upphetsande som en kurs i hur man driver en bostadsrättsförening. ”Fastigheten i fokus”. Ni fattar. Jag lever ett sjukt glamoröst liv.

