Jag har fått ett träningsprogram för pilatesboll av min kiropraktor. Det innehåller flera övningar. Man skulle rent av kunna säga att det innehåller många övningar. Jag gjorde dom imorse. Nästan allihop. Två stycken på slutet hoppade jag över. Jag undrar om det är därför jag har så väldigt, väldigt ont i nedre delen av ryggen nu. Precis ovanför där rumpan börjar, typ. Kanske ska fokusera på att dela upp övningarna; några på morgonen och några på kvällen.

Efter det där dejten med pilatesbollen, stack jag och maken och en gemensam vän ut på golfbanan. För mig var det första gången i år. Efter att ha legat i träda över vintern, kändes det som om golfmusklerna var vid hyfsat god vigör och jag lyckades skrapa ihop 16 poäng, ett poäng mer än maken. Trots detta sänkte jag inte mitt hcp den här gången, men vi har ju en hel vår och sommar på oss.

Imorgon är det releasekonsert på Café Oper4 för ett av våra band. Jag kan tycka att det är lite överambitiöst att lägga en releasespelning för ett nästintill debuterande band på just det stället. Det kan bli så tråkig stämning om det inte kommer så mycket folk. Och mycket folk kommer det sällan när det handlar om debuterande band.
Låt oss hoppas att de sex medlemmarna i bandet har väldigt många vänner i Stockholm.

