Göteborg är sjukt dåligt planerad för biltrafik. Det är enkelriktat och trafikkaos i varje gathörn, nästan. Varför envisas då folk med att ta bilen överallt? Och så bråkar och tjafsar dom om biltullar. Varför? ”Vi vill inte att folk i Stockholm ska bestämma om vi ska ha biltullar eller ej!”. Lillebrorskomplex, säger jag. Inse att er stad behöver biltullar, den är full av onödiga bilar!

Dessa unga livsstilsbloggerskor, jag blir deprimerad på riktigt! Såg en av dem på tillställningen jag var på igår. Hon var inbjuden som bisittare under en föreläsning och skulle berätta om sin business. När hon får frågor om hur och med vilka hon jobbar, blev svaren enligt utsago ”asså, jag vet inte” mest hela tiden. När jag såg henne senast, för två år sedan, var hon en ljuv, söt och rätt oskyldig 14-åring. Nu, två år senare, har hon pumpat läpparna fulla med silikon och ser rent ut sagt rätt jävlig ut. Usch! Är det något jag föraktar så är det ankläppar. Må min dotter byta familj om hon går den vägen.

Det är tydligen i e-handelsbranschen man ska jobba. E-handel is da shit.

För övrigt kan jag säga att med en öl eller två innanför västen var Balder minst lika vidrig som första gången jag åkte. Hela nöjesfältet var abbonnerat av arrangören, och kön var obefintlig, så jag hann inte ånga mig dom där sjuhundra gångerna. Det var bara poff, in i vagnen och iväg. Atmosphere fick däremot klara sig utan mig. Tycker ni jag är en feg skit, skyller jag gärna på att det ösregnade.

