Samtidigt som jag får lätt ångest över att ha en hel sommar framför mig, som jag måste dela mellan jobb och sommarlovsledig tioåring, upptäcker jag ganska snabbt hur bra det går att dra ner på arbetstakten. Sommaren i min bransch är ett riktigt lågvattenmärke, om man inte jobbar på skivbolag och mäste jobba med festivalartister eller artister som kuskar runt i turnébuss hela sommaren. Det gör vi inte i år (heller), bara en väldigt lokal turnésväng i Värmland. Sen är det lite förberedelser inför jobb i höst, men det är inte förrän i början av augusti som det riktiga jobbet drar igång.
Från och med lördag ska jag njuta lite mer på riktigt av sommar och ledighet. En vecka på båt. Sen lite småutflykter: funderar på att ta dottern via ångbåt till Mariefred och bo på hotell över en natt. Vi snackade om att eventuellt ta oss till Vadstena och kolla på klostret bland annat. tioåringen har nyss pluggat medeltiden och var lite sugen på att se lite av det dom läst om.
Sen får vi se vad som händer när makens två lediga veckor kickar igång. Kroatien har jag hört ska vara fint…

