Ciprofloxacin Krka.
Ett intressant namn på ett läkemedel som man kan få om man drabbats av en mag/tarm-bakterie. Det låter mest som något man sköljer munnen med, tycker jag. Helt galna biverkningar kan man få, har jag noterat. Jag som extremt sällan äter antibiotika och dessutom hypokontrikern personifierad, nojar lite när jag läser dom mindre och mycket sällsynta biverkningarna. Självklart är det dom jag kommer att drabbas av. När jag i själva verket väldigt sällan får några biverkningar överhuvud taget.

Fick alltså feber häromdagen. Bara en febertopp på ett par timmar, som gick över på två treo. Ja, och så den där ”oroliga magen”, då. Som jag haft sedan i tisdags.

Igår mådde jag bra igen, lite halvdassig i magen fortfarande men nu var det dags för golftävling med maken på vår hemmaklubb. Vår första gemensamma, by the way, som jag definitivt inte ville missa, även om jag lite oroligt tänkte att den eventuellt kunde bidra till att vi inte skulle få uppleva vår första bröllopsdag. Hävde i mig ett gäng koltabletter för magens skull och gav mig iväg.
Golftävlingen genomfördes utan missöden. Vi slutade på en 16:e plats, vilket vi båda var ganska nöjda med eftersom vi båda spelade stundtals ganska uselt.
Efteråt var det kräftskiva på klubben, men direkt när vi kom in började jag få feber igen. Kände efter in i det sista – jag verkligen älskar kräftor och hade redan betalat för att få sörpla lite tillsammans med de andra – men det var bara att ge upp. Fick en alvedon som färdkost och när jag kom hem hade jag ändå 39.7 i feber.
Ringde sjukvårdsupplysningen, som rådde mig att åka in till vårdcentralen. Fick en tid två timmar senare, 21:20 och under tiden hann den värsta febern lägga sig och jag blev istället jättejättetrött, och kände mig nästan som om jag var full.

Läkarbesöket tog exakt 3 minuter. ”Du har en trolig mag/tarmbakterie. Jag skriver ut antibiotika till dig. Vi brukar inte skriva ut det egentligen, men med tanke på din feber får du”. Tack och hej. Iväg till apoteket vid Mariatorget och så var mitt liv plötsligt berikat med Ciprofloxacin.

Så. Nu blir det tablettknapring i tio dagar.

Lägg till att jag vid tionde hålet började utveckla nässelutslag på båda underbenen som idag ser helt fördjä*liga ut och att jag dessutom fått en en vecka för tidig kaskadmens så inser ni att det ju faktiskt är lite synd om mig…

