Som sagt, redan när jag vaknade var jag hungrig och tankarna kretsade en del kring mat redan innan jag gick ur sängen. Det händer aldrig vanligtvis. Dagen gick sen just i det tecknet, jag tänkte väldigt mycket på mat… I vanliga fall brukar jag inte ha några problem om jag missar en måltid. Ibland händer det till och med, när jag har fullt bestyr, att jag glömmer att äta lunch. Det är sällan några problem för mig. Nu var det flera gånger på dagen som jag kände: ”det vore väldigt gott med mat”.
Jag drack mycket. Över 3 liter vatten, varav över 2 innan lunch, vilket känns som lite snedfördelning. En kopp svart kaffe slank också ner. Jag kände inget obehag av att inte äta, tror det var vattenintaget som gjorde att jag slapp huvudvärk t ex. Och det var länge sedan mat smakade så gott, när jag väl fick äta, klockan 8 på kvällen.

Jag fortsätter. Ny fastedag på torsdag.

Jag kommer inte att basunera ut att jag testar det här. Det känns som om ALLA testar den här formen av mat-filosofi just nu, tidningarna skriver och klassar det som nya mirakelmetoden. Jag kör mitt race, så ser vi hur det funkar för mig. Jag vill främst se om det ger mig energi och om det kan påverka min stressmage på ett positivt sätt.

