Aldrig någonsin Tele2!
Jag har under många år varit trogen kund hos telenor. Jag har alla abbonnemang du kan tänka dig hos dom: mobilt bredband, affärs- och familjeabbonnemang, hemtelefoni och bredband hemma. Häromdagen ringde konkurrenten Tele2 och kände troligen på sig att jag kikat på en ny telefon, för dom erbjöd mig en ny iPhone 5, utan extra kostnader, och ett bra abbonnemang.
Tänkte i min enfald att jag var bindningsfri hos telenor på min jobbtelefon, eftersom jag haft den i evigheters evigheter. Det var jag inte. Där är jag bunden till mitten av 2015 och jag förbannade min idioti som inte kollade upp detta innan jag sa ja till att byta operatör. Ringde Tele2 för att höra om det gick att avbryta köpet. En snipig liten snärta bad att få kolla och återkomma dagen efter. Det gjorde hon och meddelade glatt att ”dom håller på att registrera abbonnemanget just precis nu” och ”tyvärr så har du godkänt våra krav, där det framgår att du själv ska kolla upp bindningstider med nuvarande leverantör”.
Jag tycker det är jävligt surt av Tele2 att vänta tills de sitter och registrerar abbonnemanget, istället för att säga att ”vi river avtalet, det är ännu inte registrerat.” Nu sitter jag här snart, med visserligen en ny telefon, men med ett tele2-abbonnemang som jag egentligen inte alls vill ha… Det är väl bara att rida ut stormen, gissar jag.

Pratade med telenor senare, och sa som det var. De lovade att hjälpa mig att lägga mina existerande abbonnemang på en mininivå, och sade i samma andetag självmant upp mitt mobila bredband och makulerade den sista fakturan. ”Du är ju storkund hos oss!”.

Jag kan garantera att jag slänger luren i örat på varenda jäkla försäljare som fortsättningsvis ringer från Tele2.
Heja Norge, heja telenor!

