radio stockholmSpenderade delar av gårdagen i sällskap med mannen till höger. Vi gjorde radio och intervju för TT. Ja, alltså inte jag, utan han. Jag var bara nån slags blindtarm vid sidan, försökte se till att allt gick rätt till. Som om det inte skulle gjort det utan mig? Den killen har rutin, om man säger så. Full koll! Efteråt gick vi till Elverket och käkade en vansinnesgod caesarsallad med halstrad tonfisk. Egentligen var det min fastedag igår, men det fick tyvärr stryka på foten. Ikväll går vi och ser honom i R0ck 0f Ages.

Idag är det fredag. Känns skönt.
Kylan börjar krypa inpå kroppen. Jag kan inte säga att jag ser fram emot de kommande månaderna. Jag är en värmemänniska. Jag klagar sällan över värme. Jag fattar inte hur folk kan gå en hel vinter och vänta på våren, värmen och sommaren. Och sedan, vid första riktigt varma dagen börjar klagandet. ”Åh, det är alldeles för varmt!”. Jag välsignar varje dag med sol och värme. Vi har väl inte så mycket av den varan att vänta den närmsta tiden. Och ingen utlandsresa står på agendan. Men på tal om resa. Nästa vecka ska till Mora. En liten släppfest är på gång. Och blev upplyst om att jag nog borde sätta vinterdäcken på bilen innan. Så, ingen återvändo tydligen. Vintern är här.

