20131101-185034.jpgStarten på tågresan till Mora hade jag definitivt kunnat vara utan. Det visade sig att skivbolaget hade klantat sig å det grövsta, med leveransen av skivor till festen. Den beställning dom hade lagt som skulle gått från lagret i Borås, hade kommit in försent och det fanns helt enkelt inga plattor. Det resulterade i att jag i andra änden av telefonen hade en skitjävlasur artist som var beredd att kliva av där och då. När jag satte mig på tåget från Stockholm hade jag futtiga 18 plattor i bagaget och insåg ju att det skulle bli extremt jäkla pinsamt att behöva säga till folk att det inte fanns fler. Och det var då mitt resesällskap kom med den briljanta idén att köra ett Jetpak, vilket skivbolaget sedan fixade. Några timmar senare kom det ett gäng plattor, levererade direkt från Borås. Fantastiskt!

Moraborna var oerhört glada och stolta över att han valt att lägga sin releasefest där. Och skivor gick det åt, som smör i solsken, så det var en väl investerad leverans. Slutet gott, allting gott.

