Eller, ska man vara helt korrekt så började ju Dag 1 igår egentligen. Med en låång bilresa Stockholm-Övik. Resan startade kl 15:30, vi stannade till och åt löjrom och gulaschsoppa i Sundsvall och anlände till Övik kl 23:00. En bra resa utan några som helst incidenter. Och att höra gitarristen berätta ”pås-anekdoten” var en upplevelse.

Men, för enkelhetens skull kallar vi denna onsdag Dag 1.

Dag 1 inleddes med att jag vaknade efter att ha sovit knackigt. Så blir det alltid de första två nätterna, sen har jag liksom bott in mig. Tvagning, ansiktspåtagning, frukost med management. Sen iväg till Björna Skola, där artisten gjorde ett bejublat framträdande för samtliga skolans 140 elever (åk 0-9). Dessutom tror jag hon tog i hand, kramades, pussades (t o m på mun av en försigkommen rackare) och plåtades med varenda unge på skolan. Snacka om upplagt för förkylning. Roligt att se henne in action: vilket proffs!

Sen tillbaka till hotellet för sådana tråkigheter som jag är skyldig till: intervjuer… Tre på löpande band och sen, efter en snabb lunch var det hopp och lek. Nästa hållpunkt på schemat är det s k torr-repet. Numret framförs med musikbakgrund i en unken och insvettad gympasal, där TV-produktionsfolket är med och ser det hela för första gången. Det blir också första gången som jag ser och kan gissa hur numret ska bli, även om det saknas både scenkläder och entusiasm.

20140219-103723.jpg

Som en dröm är min dubbelsäng, i mitt dubbelrum… Här kommer jag vila gott i fem nätter.

20140219-150426.jpg

Utsikten från mitt hotellrum. Tjusigt kontorskomplex mitt i stan.

20140219-150447.jpg

Artisten gjorde stor succé i Björna skola. Här kan grunden ha lagts för vilka sjukdomar som helst…

20140219-150505.jpg
Detta väntade på hotellrummet. Dom som bakat detta träffar vi på fredag…

