Nu har jag använt mina progressiva glasögon i snart två veckor. Känns som om dom är lite svåra att bli kompis med. Det är framförallt långseendet som är sämre än förut. Var förbi optikern innan helgen och hörde om det ska vara så och om det är nåt man kanske vänjer sig vid. Kvinnan i butiken upplyste då om att dom dragit ner styrkan på långsyntheten men ökat på astigmatismkorrigeringen. Och det kan ju förklara varför jag tycker jag ser sämre när jag t ex kör bil. Dessutom tycker jag det är jobbigt med dom progressiva glasen när jag läser (fortfarande tycker jag att det är suddigt ovh svårt att fokusera) och att jag inte kan använda dom när jag sitter vid datorn.
Kort sagt, allt är rätt värdelöst med dom nya brillorna men det kan lika gärna vara mig det är fel på. Att man är en sån där gammal hund som inte går att lära sitta.

