Sista kvällen i fjällstugan. Imorgon väntar städning av huset och en lång bilresa.
Eftersom den där 1.7 milen som jag utsatte kroppen för igår inte satte några nämvärda spår, var det på’t igen idag. Som följd av det och att det är sista dagen för träning i naturen, har jag kört skiten ur den här ålderstigna gamla kroppen idag. Två mil i skidspåret och en uppfriskande promenad hem till stugan. Övervägde en stund att ta taxi men insåg att det förmodligen skulle ta lika lång tid för taxin att komma som för mig att gå hem. Ensam i stugan ett par timmar eftersom de andra åker skidor i Klövsjö, 35 minuter härifrån. Efter ett ordentligt stretchingpass och en bastu känns det nu som om jag kommer att somna väldigt tidigt ikväll. Hur det nu skulle kunna vara möjligt att gå coh lägga sig tidigare än halv 9, som varit natti-natti-tid för mig nästan varje kväll här uppe.
Sällskapet kallar mig inte direkt nattugglan.

