Funderar lite kring det här med facebook, över hur mycket vissa läser in i andra människors nyttjande av detta sociala media. Alltså det här med att ”jag la ut den här statusuppdateringen, och NN har inte klickat ‘gilla’ på den. NN har förresten inte klickat ‘gilla’ på nåt av mina inlägg den senaste tiden. Jag undrar om h*n är sur på mig?”.
Eller partnerns inlägg och klickningar: ”H*n har klickat ‘gilla’ på den här personens inlägg så ofta nu, varenda gång h*n postar något, klickar min partner ‘gilla’, undrar om dom har ihop det?”.

Facebook är ett tidsfördriv. Jag har en rejäl blandning ‘vänner’ där – gamla jobbarkompisar, flyktiga bekanta, kolleger i branschen, kunder och uppdragsgivare och nära vänner. Riktigt så tråkigt och mycket tid över har jag sällan, att jag sitter och kollar vilka som inte gillat mina inlägg eller drar några slutsatser om varför.

