Har ni en glad påsk?
Som nybliven hormon-(påsk)kärring, med en menscykel som verkar ha paj på pedalen och vinglar lite hit och dit som den vill, måste jag ändå tillstå att jag är vid hyfsat gott mod. Frågar man min make, kan svaret å andra sidan låta på helt annat sätt. ”Lika sur som vanligt”, gissar jag att han skulle säga. Fast sagt med glimten i ögat, för jag vet att han ändå struntar i min surhet och mitt smågnäll, för att han älskar mig. Ni vet, det där talesättet med vattnet på gåsen…
Nåväl. Påskaftonen blev väldigt fin. Närmaste släkten kom till oss (våra respektive svärföräldrar, makens syster med fästman och så makens underbara farmor) och invigde uteplatsen med vårens första grillande. Sill, ägg. Hemgjorda hamburgare, sallad, lite lammracks, ekologisk nubbe. Kaffe och budapeststubbe. Nu, paltkoma. Imorgon gömmer vi påskägg med kompisar, och äter lite mer.
Och på tisdag ska jag till Helsingborg ett par dagar.
Det kommer inte räcka med 5:2. Jag behöver 2:5 efter det här.

