Spanien. Nueva Andalucia. Hej. Det är precis här jag befinner mig just i detta nu. Jag trotsade flygrädslan den här gången också. Den var rätt galopperande den här gången och tog mig med storm. Sist jag flög var det så lugnt, jag var sten-cool. Sen försvann ett flygplan, ett blev nerskjutet och ett störtade. Jomen tjena. Strax var paniken tillbaka i full blom.
Men. Klockan är halv fem. Det är varmt och vi har legat vid poolen och badat hela dagen. Precis hemkomna efter en promenad till Supermercado för proviantering.
Det är speciellt att semestra och ha sin mamma med sig. Jag älskar verkligen min mamma men oj, så ängslig hon är ibland! Lilla mamma, samtidigt förstår jag. Hon hade ett skitförhållande med den man jag kallade pappa och jag tror det på gott och ont har format henne väldigt mycket. Och jag är glad att hon och hennes man hängde med. Man ses inte alltför ofta och åren går. Plötsligt händer nåt och man får aldrig chansen igen. Sånt vill man inte tänka på, såklart men jag tror det är bra att man gör det ändå, ibland.
Nehej, om man skulle ta och gå ut och ta sig ett dopp i poolen igen då…

