500 mg Pronaxen fick jag utskrivet av doktorn. Tanken var en tablett två gånger om dagen. Redan efter första tabletten kände jag hur smärtan bara gav med sig och klingade bort. Oerhört skönt, eftersom jag gått och dragits med den så länge. Dagen efter reagerade jag över hur jag kände mig sugen på mat hela tiden, liksom en sugande hungerkänsla i magen. Dag två kändes det som om jag höll på att få akut magsår och senare på kvällen kackade magen ur helt och sa ”hej och nejtack, dom där pronaxentabletterna åker rakt ut i avloppet nu”. Himla tråkigt, eftersom dom verkligen hjälpte. Jag försökte med allt – a-fil, novalucol, massor med mat i samband med medicin men det hjälpte inte. Vårdcentralen tyckte att jag hellre skulle ta en alvedon tillsammans med en ipren. Det hade tydligen ungefär samma effekt men är betydligt snällare mot magen. Jag ska låta magstackarn återhämta sig ett par dagar, men sen ska jag testa att ta en tablett om dagen istället för två. Vore ju underbart om den kunde tolerera det.

Kiropraktorn har gett mig mailadressen till en sjukgymnast som är duktig på akupunktur. Kortisonspruta var inget hon rekommenderade, eftersom det gör leder och ligament sköra och dom kan till och med brista. Just nu går jag på Voltaren gel, efter att ha slagit 100 bollar på driving rangen idag – det är första gången på länge jag håller i en golfklubba. Vi får väl se hur det känns imorgon. På torsdag spelar jag tävling, 18 hål, med maken. Då gäller det att vara fit for fight. Annars är det inte ens säkert att vi får uppleva vår andra bröllopsdag…  

