Börjar känna mig lite, lite orolig. Hösten har inte direkt börjat alldeles lysande vad gäller antalet uppdrag. Ingenting förvånande men varje år lika jobbigt för psyke och plånbok.

Två av mina pågående projekt tar slut när september månad gör det. Det har gått några veckor och artister, musiker och bolag borde vara up and running nu och se sig om efter sådana som jag vid det här laget. Varje dag som går utan att jag för förfrågningar om uppdrag är en dålig dag.
Som tur var mailade jag runt till några kolleger i branschen för dryga veckan sedan. En av dem hörde av sig ganska omgående och sa att hon var i stort behov av hjälp, både nu och en tid framöver. Det är min räddning just nu. Hon håller just på att inleda ett stort arbete för F01khä1somyndigheten och deras årliga satsning K1amydiamåndagen. Jag är tänkt att avlasta henne i arbetet med bearbetning och uppföljning och vi har hittat en bra överenskommelse gällande arvodet. Dessutom är hon en mycket kompetent, erfaren och välrenommerad kvinna i branschen, som jobbar med många av de ”stora”. Sköter jag mig bra kommer vi förhoppningsvis att göra fler liknande grejer framöver. Sen kan jag bara hoppas att det snart dimper ner lite egna projekt i firman också. Oktober, november och december brukar vara bra månader på jobbfronten. Låt oss hoppas att det blir det i år också.

