Jag ska inte tjata sönder om valresultatet. Jag röstade inte enligt hur det blev i slutändan, främst för att jag som egenföretagare då går emot allt jag står för. Jag hoppas att dom rödgröna gör det bästa av situationen och hittar lösningar som funkar.

Det som gör mig jävligt beklämd är dock dom här 13 procenten som röstade brunt. Jag tror att vi kommer att få se ett mycket mer aggressivt politiskt klimat nu, och jag tror att deras väljare och sympatisörer inte kommer att dra sig för att höja sina röster (och kanske annat…?) om dom tycker att deras parti inte tas på allvar och bemöts med respekt. Jag mailade med en frilansjournalist imorse om en jobbgrej, och självklart kom politik på tal. Hon skrev att hennes fokus nu låg på att försöka se det goda i varje enskild människa. ”Det går ju inte att förespråka alla människors lika värde och samtidigt förakta dem som inte förstått det.”.
Jag tycker det var klokt skrivet, även om det just den här dagen känns som om luften helt har gått ur en.

