014f7dec6f4574ba6e40646cdd121238be03201ae5Grått och trist utanför kontorsfönstret. Tur att det är vackert på insidan. Och nej, jag syftar inte på mig i det här fallet (även om jag är oerhört snygg idag, med ostylad regnfrisyr och en härlig, färgglad tunn rosaröd kofta och jeans). Jag syftar självfallet på de vackra faten i skyltfönstret. Dom, och de andra produkterna som dessa duktiga glaskonstnärer tillverkar, kan liva upp vilken gristrist måndageftermiddag som helst.

Bokar luncher, möten, ringer samtal och känner mig egentligen inte särdeles alert och fullpeppad med jobbadrenalin. Skitsamma. Nu på fredag tar två av mina projekt slut, varav ett är ett litet älsklingsprojekt som jag jobbat med sedan tidigt i våras, och som jag hade hoppats att det blivit lite större. Bandet är så värda det, men det känns inte riktigt som om de har media på sin sida.
Sånt tänker jag när jag ser löven falla på trottoaren och det blåser i den stora trädkronan utanför mitt rumsfönster.
Det är måndag. Det känns i hela kroppen idag.

