I mitt jobb mailar jag mycket. Jag tror faktiskt att jag mailar mer än vad jag pratar i telefon. Det är så det funkar i media- och pr-branschen nuförtiden. Ingen vill prata i telefon. Tiden är för dyrbar för det. Man mailar. Och blir bortprioriterad eller uppgraderad i mailkorgen, beroende på hur intressant produkten man arbetar med är, eller hur bra och intressant pressrelease man skrivit.
En sak som jag märker, är dock allt jäkla spammande. Det kommer mail från höger och vänster, som jag inte vill ha eller är intresserad av. Jag har aldrig anmält mig till deras jäkla nyhetsbrev, och jag vill inte ha deras mail. Och samtidigt undrar jag om journalisterna och mediafolket som jag mailar mer eller mindre frekvent, tänker likadant om mig?
Jag ska verkligen ta mig en funderare på hur jag formulerar mina mail framöver.

