Som vanligt är radion inrattad på P4 när jag sitter på jobbet. Hemma är det kanaler som NRJ, The Voice och RIX FM som gäller, för då är det inte jag som håller i inställningsknapparna (även om jag uppskattar den typen av musikskval).
Lyssnar på P4 Extra, med Lasse Bengtsson. Alltså, han må vara en suverän intervjuare i mer seriösa sammanhang; politiker och tjänstemän intervjuar han med bravur, utan att man reflekterar över frågorna han ställer, för dom låter initierade och pålästa. Det är när det kommer till dom lite mer icke allvarstyngda intervjuerna som han tappar det. Hans tonläge förändras aldrig, han avannonserar och påar med samma tonläge och han ställer frågor om krogshower och skivsläpp med samma tonlösa seriositet som han intervjuar Margot Wallström. Där Lotta har lätt för att skoja till det och ha glimten i ögat, bara skruvar jag på mig när frågorna kommer från Lasse. Nej, han borde verkligen enbart fokusera på intervjuer av mer allvarlig och seriöst karaktär.

