IMG_5383.JPG
Tråktisdag.
Jamen, herregud. Jag tycker inte jag är överdrivet negativ i det jag skriver – bara titta ut, så fattar du ju! Samtidigt är det ju bra att det regnar och håller på, då har vi svenskar verkligen något att prata om i ytliga, sociala sammanhang. Vädret, en riktig icebreaker.

Om några minuter stundar besök hos naprapat. Det är väl ungefär det roligaste som kommer att ske den här dagen. Förutom att publicera denna bild, så att ni som läser ska inse att just idag är inte en av Pratkvarnens slö-dagar. Idag tog jag tunnelbanan till jobbet. Jag fann mig i att stå inklämd mellan en man som skar sig på något och började blöda i fingret, en man med coffee-to-go-mugg och tidning i händerna som hotade att ramla över mig och klämma mig till döds varje gång tåget bromsade in, eftersom han inte hade någon möjlighet att ta emot sig med händerna, och en man med trendigt SoFo-skägg som måste ha ätit något riktigt gott igår, men glömde att borsta tänderna och gurgla med munskölj imorse.

Uppdaterat: jag får med beröm godkänt av naprapaten. Intressant övning idag, som hon bedyrar att hon inte kunnat utföra på mig för någon månad sedan: Jag på rygg med mina händer knutna bakom nacken och armbågarna ihop, hon med en arm under min rygg och så lägger hon sig över mig och knäcker till ryggen genom att böja den i en båge. Inget som gjorde ont, även om det låter ont när det knakar till. Ont däremot, gjorde det när hon masserade musklerna på halsens sidor. Då jäklar, visste jag att jag levde. Nu behöver jag inte gå dit förrän om 8 veckor igen, och sedan kanske vi kan sträcka det till 3 månader om jag fortsätter ta hand om min stackars kropp.

Och ute regnar det.

