IMG_5554.JPGRusar från jobbmöte till jobbmöte. Träffar folk öga mot öga. Inte via mail, inte via telefon. Öga-mot-öga-möten är bäst! Jag bara älskar det, eftersom sådana möten ofta leder till konkret handling. Jag ska erkänna att jag inte alltid är den mest sociala människan i världen. I vissa lägen kan t ex mingeltillfällen bli riktigt plågsamma om jag inte är upplagd. Jag har lite svårt för dö-snack. Lite, lite alkohol brukar underlätta, men jag gillar annars inte (längre) att kombinera jobbrelaterade grejer med alkohol. Blir man det minsta för påstruken tycker jag det ger ett jäkligt oproffsigt intryck, och sen har jag en tendens att glömma bort saker som sägs i såna sammanhang. Och då ska man veta att jag har precis det problemet i vanliga fall. Än värre blir det i kombination med alkohol. Nu är jag dock inne i en period när det är kul att mötas, mingla och träffa människor, så det gäller att passa på. Surfar också på en skön våg av positiva omdömen och goda ord från kunder och från andra håll, som gör att livet känns rätt behagligt. Har också lyckats med ett par ‘införsäljningar’ till media på ett par av mina projekt, och det gör mig också glad och positiv. Skön känsla!

Presskonferenserna för Melodifestivalen fick klara sig utan mig. Jag har (ännu) inte fått något erbjudande om att jobba med någon av de medverkande artisterna. Vi får se hur det blir. Jag tror inte jag ska jaga efter ett sånt uppdrag just nu, det känns som om jag har fullt upp ändå. Jag ligger lågt och bidar min tid.

