Men alltså! Skärpning nu, Pratkvarnen! Du måste ta hand om din kropp, lyssna på råd du får av personlig tränare och naprapat.
Idag var jag hos bästa naprapat-Veronica och insåg att jag gått omkring och haft riktigt ont, utan att erkänna det för mig själv. Hon tryckte, masserade och höll på, och jag fick till och med akupunktur i ömma muskler. Jag fattar själv var problemet ligger, jag behöver vara mer rörlig och träna helst 4 ggr i veckan. Och det skulle nog inte vara helt illa för kroppen om jag lät bli att sitta som en ostbåge framför datorn, alternativt halvligga i soffan flera timmar i sträck med datorn i knät. Kanske.
Just nu, efter hennes behandling idag, känns det som om nån gett mig några ordentliga snytingar på min infraspinatus-muskel (googla!). Det är bara högersidan av kroppen som mår så här dåligt. Vänstersidan lever sitt eget liv och mår hur bra som helst.
Jag ska tillbaka om en vecka och hoppas kunna hinna träna ett par gånger däremellan också. Jävla skitrygg, jag hatar den!

