Ni vet, den där känslan när man inte riktigt hinner med, när man inte riktigt är med i matchen.

Det är jul snart. `Jag vet det för jag ser tecknen runt omkring mig och på facebook fylls statusuppdateringarna med vuxenpoängsamlande, duktiga människor som kokar knäck, rimmar skinka och handlar julklappar. Själv sitter jag mest och tycker julen är hysterisk och upphaussad. Låt mig bara få vara ledig, sitta ner vid ett bord, ha släkt, vänner och familj omkring mig och lite mat i magen. Det räcker så. Jag orkar inte med det här med att byta grejer med varandra. Jag har allt jag behöver. Visst, det är fint när vi ger varandra saker, men det handlar ju knappast om det längre. Nåväl, jag må vara en bitter och svårflirtad typ. Tur att inte alla är som jag. Då hade vi snart inga traditioner kvar.

