Gig-kväll med bandet. Det gick utmärkt, även om jag tycker att de kan exkludera vissa av de lite mer… ‘konstnärliga’ alstren när de spelar inför en publik som mest består av öldrickande fotbollsfans. Jag inser också för varje grej jag hänger med på att alkohol går fetbort. Det var tack och lov inte jag som tittade för djupt i glaset, men en vän som var med, som är gammal i gemet, har en tendens att bli lite överförfriskad emellanåt. Han hade en annan bekant med sig, en utländsk artist som just gett ut sin debutplatta. Han var också lite påstruken och jag, som var i princip helt nykter, märkte hur mycket man tjatar om grejer när man är full. Musikerna på plattan, ja jo jag hörde och förstod vilka det var både första, andra och trettiotredje gången du sa det. Och ja, jag förstår dina ambitioner och din vilja med musiken men du får inga råd nu, för imorgon har du glömt dem.
Nu, nanna kudde. Imorgon är en ny dag. Och jag kommer inte vara bakis.

