Är ytligt bekant med känd svensk artist, våra vägar har korsats under ett antal av mina uppdrag och vi är vänner på facebook. H*n hade gjort en statusuppdatering där h*n ordgjorde sig över en designer som intervjuades i TV, iförd en kreation som inte föll artisten på läppen. Jag blev så förvånad, eftersom h*n är en sådan som gärna försvarar de svaga och utsatta. Följarna hängde på och fortsatte häva ur sig negativa kommentarer. EN höjde rösten och sa: ‘det där är en väldigt god vän till mig, var glad att han vågar tänka lite mer än jeans och t-shirt’. Artisten blev upprörd och skrev ”Snälla du, vi får väl tycka vad vi vill här på min sida, har inte du en egen sida att hålla till på?”. Då blev JAG upprörd och kunde inte hålla truten. Då ska man veta att jag är en rätt timid och tillbakadragen person och vågar inte alltid sticka ut hakan och framföra min åsikt. Men det här kändes som om det var droppen som fick bägaren…, ja, ni vet. Jag skrev ett svar riktat främst till den som försvarade sin vän, designern: ”Älskar att du tar din vän i försvar, jag tror alla här hade gjort exakt samma sak om det gällde någon av våra egna vänner”.

Behöver jag säga att jag och den kända, svenska artisten inte längre är vänner på facebook? H*n tog bort mig i en farlig fart.

