IMG_5824Releasefest igår, för ”mitt” band. Så annorlunda känsla, starkare och nervösare, när man själv är mer involverad i artistens karriär.
Det var en grym tillställning: mycket folk och bra folk: lite bokare, lite press, lite skivbolagsrepresentanter, förlagsfolk och helt vanliga människor.
Bandet blir tajtare och tajtare, det är så kul att se och det strålar om dem och spelglädjen är så uppenbar. Mellansnacket börjar ta sig och igår var det extra bra, eftersom jag vävdes in i det. Dom tackade folk och mig inkluderad. ”2013 års bästa beslut var att signa med XX (skivbolaget) och 2014 års bästa beslut var att utse BH till vår manager”. Ni hör ju. Man blir alldeles tårögd.
Nu sitter jag, trött och sliten (redan?!) men helt befriad från baksmälla, eftersom jag körde alkoholfritt igår, på tåget till Mello-land i Malmö. Det blir kul det med, fast på ett helt annat sätt.
Ryktet säger att min uppdragsgivare är segertippad. Vi får se hur det blir med den saken. First things first: nu tågfrukost!

