På plats i Malmö sedan igår. Inledde vistelsen här genom att träffa familjens svarta får – min kusin. Historierna om honom är många och svarta. Jag själv har inte träffat honom på hur många år som helst. Han nämnde 80-talet, som hastigast, men det måste varit så hastigt att jag inte ens minns. Vi åt lunch, och pratade och han sammanfattade sin historia som innehåller både en massa år i fängelse, drogberoende och psykoanalyser. Jag lyssnade och fascinerades över hur mycket jag känner igen mig i honom och hans resonemang. Jag är så glad att vi fick träffas. Kommer hålla kontakten med honom.

Under eftermiddagen anlände artisten med bil och efter det var det fullt pådrag, precis som vanligt.
Torr-rep och genomgång av numret med dansarna. Jag har aldrig jobbat med en proffsigare artist. Han sätter allt, varje tagning hela tiden. Fascinerande bra!

Vågar inte sia om något resultat alls. Schlagerälskarna älskar MC och hans bidrag och oddsen är väldigt låga. Men här finns farliga konkurrenter, och jag har inte ens hört alla bidragen ännu. Men i någon form tror jag ändå att han går vidare, om inte till final så ändå till AC. Eller, det är min stora förhoppning – han är definitivt värd det och har satsat så mycket på sin comeback.

IMG_5843

Dom här fina killarna är världens bästa logevärdar för oss bakom scenen. Dom visar oss vägen när vi irrar bort oss (läs ”jag”), hämtar oss till rep och tar hand om oss under sändning. Mycket fina och bra killar!

IMG_5856

Bild från radiointervju på P4 Malmöhus.

IMG_5849

Ögonblicksbild on stage. Manager och Magnus.

IMG_5815
br />
Från tisdagens intervju på Aftonb1adet med medtävlare.

IMG_5834

Mera repetitioner från i onsdags.

IMG_5830

Så här bor jag!

IMG_5837

Och så lite mer rep…

IMG_5845
Och ännu lite mer…

