Sitter på Gröna Lund, på en bänk vid vattnet. Tre 12-åringar ränner nöjesfältet runt. Känner mig egentligen rätt onödig och överflödig men lämnar inget åt slumpen den här gången. Förra grönanbesöket slutade med osämja, mailkorrespondens mellan föräldrar och vissa lider fortfarande av sviterna.

Jag har haft mitt roliga idag. Imorse spelade jag golftävling. Inte för att jag var med i det vinnande laget men det kändes stabilt. Lite som livet nu, faktiskt. Jag tror faktiskt aldrig jag varit mer tillfreds. Med mig själv. Med ett jobb som flyter. Med en ny utveckling i karriären som gett mig sån boost, sån bra feedback och ett sånt flow att jag ibland nästan känner mig lite manisk. Jag försöker skjuta undan tankar som säger att den positiva känslan säkert snart går över, bara surfar positiva vågen. Och det är rätt skönt att sitta här i solen, på bänken på Gröna Lund. Och göra absolut ingenting.

 

