jag har ett ganska stort nätverk. Facebook är fullt av olika människor jag mer eller mindre känner, mest genom jobbet. 

En jag känner väldigt ytligt är gift med en artist jag känner bättre, en artist som varit ute på en hyfsat lång turné. Inläggen har varit gråtmilda och fyllda av längtan och partnern har taggats i och like’at vartenda inlägg. Nu kommer artisten hem och den som befunnit sig hemma är självklart överlycklig. ”Äntligen snart hemma. Aldrig, aldrig mer turné!”. 

Och precis där tar den ömkan jag känt slut. Så lågt, egentligen. Artisten har glatt sig oändligt över den här chansen och sett fram emot den här turnén så länge. Hur mycket jag än hade längtat och gråtit skulle jag aldrig nånsin vara en bromskloss för någon som valt att bli artist. Åtminstone inte på facebook. 

