Hörni. Vad säger ni om att utöka artiststallet? Ska vi satsa på det? Ni får ju stötta mig i det här, det här är ju viktiga grejer, för tusan!
Det känns tokigt bra, han är begåvad, har en fantastisk röst, han är ung och utvecklingsbar. Dessutom är han redan halvt om halvt etablerad. Hans första singel, som han gett ut själv, har redan lyssnats på närmare 100.000 gånger på Spotify. Och tack vare att han är så driven har han jobbat hårt med sin musik, han har producerat en populär podd och deltagit i en mängd event sedan flera år. Och det betyder att han redan har en inkomst. Vilket gör att jag kommer att få en inkomst.
Man hör ju hela tiden – ‘om det känns för bra för att vara sant, då är det oftast inte sant’. Jag kan ändå inte riktigt applicera det på den här situationen. Och eftersom jobba är det enda i livet jag känner mig bekväm och ‘hemma’ med, förutom min familj, så behöver åtminstone inte jag fundera speciellt länge över det här. Jag har nog redan bestämt mig.

Vi kör, va?

